ne jen o lidech

Eucharistie

8. 8. 2016 9:19
Rubrika: Nezařazené

Chvála Kristu a Marii ! 

Po přečtení pár knih , hlavně jedné a to Sedm pramenů milosti , jsem se rozhodla napsat tento článek . 

 Svatá Eucharistie je mezi svátostmi ta největší , neboť zatímco v ostatních  svátostech působí jen svatá Kristova síla , je v Eucharistii přítomen náš Pán sám .

 

V této svátosti ( Eucharistii ) máme celého Krista , také jakožto člověka , a tato přítomnost není jen nějaká symbolická , ale PRAVÁ,SKUTEČNÁ a PODSTATNÁ .

Kristus tuto svátost svého Těla a Krve přislíbil ve své řeči  v Kafarnaa a ustanovil ve večeřadle .

 

Naše smysly nemohou nic z této tajemné přítomnosti postřehnout , protože všechny vlastnosti chleba a vína zůstávají zachovány.Přesto po proměňování již není na oltáři chléb , ale Tělo Kristovo .

 

Také způsob , jakým je Kristus v této svátosti přítomen , je tajemný.Jak pod způsobem chleba. tak i pod způsobem  vína je přítomen celý Kristus s Tělem a Krví.

 

Materií svátosti je pšeničnýchléb , protože takový byl použit při poslední večeři. Víno musí být z vinných hroznů.K vínu se také přidává troška vody.To se sice  nevyžaduje k platnosti proměňování ,má to ale hluboký význám : Předně to totiž určitě učinil i Kristus ,protože ve starověku se pilo víno vždy smíšené s vodou a pro velikoční večeři to bylo též výslovně přikázáno.Voda se k vínu přidává také proto,že se tím má naznačit to,že z Kristova boku vytryskla krev a voda.Především však je voda symbolem pro věřící a smíšení vody s vínem má označovat spojení věřících s Kristem.

V této svátosti nám Kristus podává sám sebe jako pokrm.Eucharistie je proto svátostí lásky.Kristus nám nechtěl darovat jen něco svého ,ale sebe samého. 

 

Zdroje : Katechismus

            Učebnice katolického náboženství 

            A kniha Sedm pramenů milosti .

 Pán Vás žehnej a p.Maria ať Vás ochraňuje. +

 

Zobrazeno 516×

Komentáře

Napsat komentář »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Nuvio